TCO e.o.

 

 

9 april 2012 Tco TulpenTrial

 
   
  Verslag: Piet Knol
Foto's: Ursela Schaap
 
 

Verslag Tulpen Trial 2012.

 

Afgelopen 2e paasdag hadden we voor de 3e keer onze inmiddels welbekende TCO Tulpentrial bij Piet Warmerdam in zijn bollenvelden onder de rook van Den Helder. Zaterdagmiddag waren reeds de voorbereidingen getroffen om van deze dag weer een geslaagd evenement te maken. Er was een grote groep vrijwilligers aanwezig, waardoor we eigenlijk redelijk bijtijds klaar waren met het uitzetten van de non-stops. Toch hadden de eind controleurs nog wel even hun handen vol aan het aanpassen van sommige non-stops naar een TCO niveau. Er waren een paar enthousiastelingen bezig geweest die dachten zeker dat de heren Ragga en Bou zouden komen.

 

 

Na een lekker koud biertje bij Piet en Jeannette in de keuken konden we ons thuis gaan voorbereiden op de wedstrijddag. Dit werd gedaan met een heerlijke 1e paasdag waarop sommige van ons nog even getraind hebben op de Muntenberg volgens mij. Op 2e paasdag waren de weergoden ons iets minder gunstig gestemd, maar aan het begin van de dag viel het nog alles mee. Later op de dag begon het wat te regenen.

We  waren in de gelukkige omstandigheid dat er voor alle non-stops controleurs waren en dat maakt het rijden toch wel een stuk ontspannender. Nogmaals hulde voor de controleurs!

 

Ik ging samen met Tieme, Frank en Piet op pad en wij mochten starten op non-stop 2. Frank was gelukkig makkelijk te volgen aan de walm van drank die achter hem aan zweefde van zijn verjaardag de dag er voor. Op deze non-stop stond good old Bert als controleur. Er was hier een bunker met gebroken puin, wat houten palen, buizen en straatstenen. Voor de blauwe rijders was dit toch wel de non-stop met de meeste uitdagingen en er werd hier dus ook veelvuldig een voetje gezet of een 5-je gescoord. Ook de rode en gele rijders zag ik zich door de non-stop soms heen worstelen.
Voor groen en wit was het volgens mij gewoon een leuke rij-bare non-stop.
 

 

 

 

De 3e non-stop was bij Jimmink achter de loods waar een aantal bergen zand lagen met een stapel betonplaten en wat grote buizen. Deze non-stop was voor de klassen groen, wit en blauw goed te doen. Voor de rode en gele rijders was het soms wat pittig en werden er behoorlijk wat buitelingen gemaakt. Maar het zand was zo geliefd dat er zelfs een paar deelnemers waren die een beetje mee naar huis wilde smokkelen tussen hun tanden.

Non-stop 4 was bij “DER NICO” midden in de landerijen op een eenzame, verlaten bunker. Hier hadden de uitzetters zich redelijk uitgeleefd en moest je tussendoor zowat bijgetankt worden om het einde te kunnen halen. Voor de rode en gele rijders was er speciaal een deel van de klimduin uit Schoorl verplaatst en dit zorgde voor de nodige kleuren in de broeken van deze coureurs. Ik was blij dat Frans besloten had om de blauwe rijders dit niet aan te doen. Frans nogmaals BEDANKT!

 

 

 

We vervolgde onze weg door de bollenvelden richting non-stops 5 en 6. Hier stonden 2 charmante dames en 2 “ouwe lullen” ons op te wachten. Deze non-stops waren gewoon mooie, leuke hindernissen en volgens mij voor iedereen goed te doen. Ik zag hier wel Martin Kuiper nog even een klein smakkertje maken met zijn nieuwe Beta ( je kunt het materiaal nu de schuld niet meer geven Martin J ) Je moest wel goed opletten want af en toe wilde de heren controleurs de pijlen nog wel eens stiekem verplaatsen tijdens het rijden. Volgens mij sloeg de verveling een beetje toe aan het einde van de dag bij deze grote lummels. Maar Kees en Dorus, het is jullie vergeven hoor en graag tot de volgende keer.

 

 

 

Non-stop 7 was een bunkertje met een groen dak en natuurlijk stond hier onze tuinman John Koomen de graszoden te inspecteren. Het was een mooie glooiende non-stop waarbij je goed moest opletten dat de juiste route werd gevolgd. Een aantal rijders zag ik her en der rechtdoor gaan waar eigenlijk een bochtje gemaakt had moeten worden. Voor de rest was deze hindernis goed te nemen volgens mij voor iedereen. Op naar de laatste voor ons in de eerste ronde, non-stop 1 bij Piet op het erf. Piet had hier zijn hele trukendoos opengegooid. Er waren containers, pallets, bielzen, platen, karren, etc. aangesleept om zo een prachtige non-stop te bouwen. Hier zaten vele uitdagingen in en voor alle kleuren was er wel wat moeite nodig om deze non-stop met een nulletje te rijden, maar uiteindelijk was dat te doen.  Alleen werd het in de loop van de dag wel wat bemoeilijkt door de regen.

 

Vervolgens kaarten ingeleverd en op naar ronde 2 en 3.

 

 

 

 

Rond een uurtje of 3 ’s middags waren de meest klaar met rijden en hebben we met hulp van iedereen snel alles kunnen opruimen. Rond 4 uur was de prijsuitreiking in de warme, droge schuur van Piet en Jeannette. Ook dit jaar waren er weer bekers en was er voor de overige deelnemers een lintje met een medaille.

De bekers waren gesponsord door mechanisatie bedrijf Antha / van Hienen, trekkerdealer Hollands Noordkop BV en Aannemersbedrijf Gerard Borst. Nogmaals bedankt hiervoor, zo’n beker maakt een wedstrijd toch altijd weer wat serieuzer en je kunt dan ook thuis nog even meer pochen met de resultaten.
Ik hoop dat er een volgende keer zich weer wat andere sponsors aanbieden, want je kunt niet altijd maar van de zelfde mensen wat verwachten.

In de uitslagen waren toch wel weer wat verrassingen. Zoon Tieme was voor het eerst 1e geworden in de groen klasse, her-intreder Alwin was 1e in de witte klasse, Kees-Jan Leeuwerik 1e in de blauwe, rood weet ik niet meer, maar knap was de 2e plaats van Marco Loof en ook die van de 2 nieuwe rijders Frans Schaap en Johan Kalverboer waren opzienbarend te noemen. In de gele klasse was de hoogste plaats wederom voor Arjan Pronk, maar de verschillen worden steeds kleiner in de koningsklasse. De rest van de uitslagen zullen wel op de site te vinden zijn. En Ursula  heeft weer een paar honderd fotootjes geschoten.

 

 

 

Al met al weer een zeer geslaagd evenement en op naar de volgende uitdaging.

Voor alle foto's klik hier

Voor de uitslagen klik hier

 
 
 
 
laatst bijgewerkt door: C.M. Kruijer 01-03-2020